Retourneren of ruilen bij Zwemeiland.nl

 

Hoe pas ik mijn producten, zodat deze nog retour gestuurd kunnen worden?

Het artikel moet uiteraard ongebruikt zijn en compleet met, indien redelijkerwijs mogelijk, de oorspronkelijke verpakking. Het passen van kleding is geen enkel probleem. Laat in alle gevallen het labeltje aan het artikel zitten. Gebeurt dit niet zal hier waardevermindering in rekening gebracht worden. Dit zal ook plaats vinden bij het aantreffen van gebruikerssporen. De zwembroeken dienen gepast te worden met schoon ondergoed eronder. Slippers dienen ook binnenshuis, op een schone vloer, gepast te worden, liefst op tapijt. Indien je het product beschadigd hebt, kunnen wij hier waardevermindering voor in rekening brengen.

Hoe lang kan ik wachten met het terugsturen van een product?

Je kunt binnen 30 dagen je aankoop herroepen, zonder opgaaf van reden. Dit heet “zichttermijn”. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het artikel. Als je meerdere artikelen in één keer besteld hebt, kun je herroepen tot 30 dagen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Na herroeping heb je nog 14 dagen om het artikel naar ons terug te sturen.

Een verkeerde maat besteld of liever toch een andere kleur?

Dit is geen probleem. Bestel de gewenste product(en) via onze webshop. Hiervan is de voorraad altijd bevoorraad en grijp je ook niet mis. Stuur vervolgens de producten die niet gewenst zijn retour, hiervan ontvang je het bedrag terug zodra wij deze ontvangen hebben. Gebruik hiervoor de standaardprocedure die hieronder vermeld staat. Bij ontvangst van de producten, ontvang je altijd een mail ter bevestiging.

Hoe stuur ik mijn zending retour?

Als je een product(en) retour wilt sturen, werkt dit als volgt:

  1. Stop het artikel, liefst in de originele verzenddoos, bewaar deze daarom voorlopig.
  2. Print ons retourformulier uit en vul deze zo volledig mogelijk in. Vergeet niet het ordernummer erbij te vermelden. Indien je geen printer ter beschikbaar hebt, gebruik dan de pakbon die bij de zending is meegekomen en vermeld daarop de rede van retour.
  3. Zorg ervoor dat je de verzenddoos goed afsluit.
  4. Zoek een dichtstbijzijnde Post.nl verzendpunt bij jou in de buurt via de volgende link: Post.nl-Locatiewijzer.
  5. De retourzending dien je zelf te frankeren. Laat je verpakking als brievenbuspakje frankeren, kosten hiervan bedragen €4,50. Bij zendingen waarin het in grotere doos verpakt moet worden en het niet als brievenbuspakje retour kan, kun je dit als pakketje verzenden. De kosten van een pakket zijn €7,25.
  6. Na ontvangst van de retourzending zal deze beoordeeld worden. Indien er geen bijzonderheden zijn zal het restante aankoopbedrag terug gestort worden.

Product retour gestuurd maar geen bevestiging ontvangen?

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Zwemeiland.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed. Mocht er na twee weken nog geen reactie zijn gekomen op de ontvangst van de zending neem dan contact op met onze klantenservice door ons te mailen naar info@zwemeiland.nl. Zodat we samen tot een goede oplossing kunnen komen.

Een incompleet of beschadigd product bij ontvangst?

Ondanks dat wij alles in werking stellen om elke bestelling netjes, compleet en op tijd te leveren, kan het gebeuren dat er iets mis is met de bestelling.

Wij vragen je om dit zo snel mogelijk na ontvangst te melden bij onze klantenservice op info@zwemeiland.nl. Wij zorgen er dan voor dat je zo spoedig mogelijk alsnog het gewenste product in goede staat ontvangt. Geef op het retourformulier  duidelijk aan dat je een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen. De retourzending is dan uiteraard ook kosteloos.

Retourzendingen vanuit België?

Bij een retourzending vanuit België gelden andere retourvoorwaarden. De kosten voor de retourzending vanuit België zijn voor rekening van de koper. Dit vanwege de veel hoger verzend- en retourkosten.

Waar kan ik mijn retourzending naar toe sturen?

Je kunt jouw bestelling terugsturen naar:

Zwemeiland.nl
Fort Alexanderstraat 20
5241 XG Rosmalen
Nederland

Zorg dat bovenstaande adres duidelijk op de verzending zichtbaar is!

Hoe zit het met een deel van de zending terug te sturen?

Is er sprake dat er een deel van de zending terug wordt gestuurd dan kan het zijn dat je totale aankoop onder de €35,- valt. Dan is er geen sprake van gratis verzendkosten. Omdat de retourkosten wel voor onze rekening zijn verrekenen wij deze verzendkosten met de retourkosten. Uiteraard geldt dit niet als je al een ander broekje hebt aangeschaft vanwege een andere maat of kleur. Om te voorkomen dat dit fout gaat, is het belangrijk dat dit vermeld staat op het daartoe behorende retourformulier.

Hoe verloopt de terugbetaling?

Na ontvangst van de retourzending betalen wij alle ontvangen betalingen zo spoedig mogelijk terug. Dit duurt maximaal veertien werkdagen. (Mits de artikelen ongebruikt en compleet retour zijn).

Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee de originele bestelling gedaan is. Onze klantenservice zal je daarover per mail informeren. Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen en gecontroleerd hebben op gebruikerssporen.

Je kunt ook gebruikmaken van je herroepingsrecht indien je de koop wilt ontbinden. Gebruik hiervoor dit formulier: modelformulier herroepingsrecht

Mochten er andere vragen zijn omtrent garantie of onderhoud van producten dan kun je  kijken op de site of mailen via info@zwemeiland.nl

En we zijn jullie graag terug op onze website.

Nofollow